Tietoturvapoikkeamien hallintamalli

Tietoturvapoikkeamien hallintamalli auttaa organisaatiotasi määrittelemään tietoturvahäiriöiden hallintaprosessin. 

Tietoturvapoikkeamien hallintamalli helpottaa organisaation viestintäverkkoihin ja tietojärjestelmiin kohdistuvien riskien hallintaa sekä määrittelee tietoturvahäiriöiden käsittelyprosessin. Tietoturvapoikkeamien hallintamalli on läpileikkaus tietoturvatapahtumien käsittelystä ja se räätälöidään aina asiakaskohtaiseksi. 

Hallintomallimme huomioi sekä NIS-direktiivin että GDPR:n vaatimukset.

Tietoturvapoikkeamien hallintamalliprosessiin kuuluu

  • Tietoturvahäiriöiden havainnointi
  • Tietoturvahäiriöiden arviointi
  • Tietoturva- ja henkilötietoloukkausten ilmoitusvelvollisuusprosessien määrittely (NIS-direktiivi ja GDPR)
  • Tietoturvahäiriöiden käsittelyprosessien määrittely

Palvelun edut

  • Helpottaa tietoturvariskien hallintaa
  • Määrittelee tietoturvatapahtumien käsittelyprosessit
  • Auttaa vastaamaan lainsäädännön ja viranomaisten vaatimuksiin
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Tiedotteet ja blogiartikkelit

European Cyber Security Month – testaa oma tietoturvaosaamisesi

Lokakuussa vietetään joka vuotista Euroopan kyberturvallisuuskuukautta. Kampanjan tavoitteena on lisätä tietoisuutta verkkorikollisuuden uhkista sekä edistää kansalaisten ja organisaatioiden verkkoturvallisuutta. Lisätietoja European Cyber Security Month -kampanjasta löydät täältä. Käy testaamassa oma tietoturvaosaamisesi…

Vanha hyökkäystapa uhkaa jälleen organisaatioita

Cold boot attack eli kylmäkäynnistyshyökkäys mahdollistaa kryptatun laitteiston salausavainten tai muiden luottamuksellisten tietojen kaappauksen välimuistista, jos tietokonetta ei ole sammutettu oikein. Kylmäkäynnistyshyökkäys on mahdollista, kun hyökkääjällä on fyysinen pääsy laitteistoon…

Panosta IT-toimintojen budjetointiin tänä syksynä

Yrityksissä ensi vuoden budjetointi alkaa olla ajankohtaista ja loppuvuoden suunnitelmiin kuuluu näin myös IT-budjettien tekeminen. Myös Opsec Oy:n asiantuntijoiden toimesta budjetoidaan tällä hetkellä asiakkaiden IT-toimintoja. Monissa yrityksissä IT on toiminnan…