IT-päällikkö

Opsecin IT-päällikkö on kaikki it-toiminnot kattava ICT-palvelu, jonka tehtävä on hoitaa kaikki yrityksesi It-toiminnot hankinnoista ja suunnittelusta ylläpitoon saakka. IT-päällikkö palvelee tällä hetkellä kymmeniä asiakkaita ja automaattisessa ylläpidossa on jo useita satoja asiakkaidemme kriittisiä kohteita. Kauttamme järjestyy myös vaivattomasti laitehankinnat sekä järkevät leasing-sopimukset. Näin säästät aikaa ja rahaa raskailta kilpailutuksilta.

IT-päällikkö sisältää

 

  • Tukipalvelut
  • Ylläpitopalvelut
  • Tietohallintopalvelut

Asiakashyödyt

 

Kustannussäästöt. Pääset keskittymään omaan ydinliiketoimintaasi eikä sinun tarvitse vaivata päätäsi turhaan it-asioilla.

Helppous ja vaivattomuus. Huolehdimme puolestasi tietoteknisten laitteiden päivityksistä ja toimivuudesta.

Huolettomuus. Teemme puolestanne työasemille käyttöjärjestelmä-, tietoturva- sekä virustorjuntapäivitykset.

Tukipalvelut

Asiakaspalvelumme käytössä on uusimmat puhelinvaihdejärjestelmät ja tavoitettavuuteen liittyvät palvelut. Työnohjausjärjestelmäämme pääsee jokainen asiakkaamme seuraamaan reaaliaikaisesti oman ympäristönsä ylläpitoon liittyviä toimen-piteitä ja niiden etenemistä.

 

Kaikki työlaskutus perustuu meillä yksityiskohtaiseen raportointiin. Esimerkiksi tietohallintopalvelu-asiakkaillemme on käytössä 5 minuutin tarkkuudella tapahtuva raportointi ja laskutus. Meillä ei tarvitse maksaa vain siitä, että olemme olemassa.

 

Palvelujemme ensisijainen tavoite on palvella jokainen asiakas mahdollisimman tehokkaasti ja läpinäkyvästi alusta loppuun. Tietotekniikan ylläpitoon kuluu joka kuukausi usein hyvin samanlainen määrä tunteja. Ennakkoon varaamalla omaan ympäristöönsä tavanomaisesti kuuluvan työmäärän saa lisäksi edun työtuntihinnoittelussamme.

Ylläpitopalvelut

Tämä palveluosio on käytännössä automatiikkaa ja järjestelmiä, joilla pienennetään ympäristön hallintaan ja päivittäiseen ylläpitoon liittyvää henkilötyökuormaa.

 

Pystymme automatisoinnin avulla valvomaan tietoteknistä ympäristöä, tuottamaan tietoa vikatilanteisiin johtavista kapasiteettiongelmista, rakentamaan varmistusratkaisuja ja tuottamaan mm. omaisuusrekisterit asiakkaan tietoteknisestä omaisuudesta.

 

Automatiikkamme huolehtii muidenkin ohjelmistojen kuin käytöjärjestelmien automaattisista päivityksistä ja järjestelmiin on mahdollisuus rakentaa jopa automaattisia vikatilanteista palautumiseen ohjelmoituja toimintoja. Näin pystymme karsimaan suurimman osan järjestelmävikojen korjaamiseen kuluvista henkilötyötunneista.

Tietohallintopalvelut

Tähän palvelukokonaisuuteen kuuluu koko tietotekniikkaympäristösi hallinta ja suunnittelu. Tyypillisesti hoidamme asiakkaan puolesta hankintasuunnittelun, leasingsopimusten ylläpidon, ICT-palvelu- ja huoltosopimusten seurannan ja hallinnoinnin.

 

Ympäristön kehityssuunnitelma ja sen etenemisen raportointi sekä ennalta sovitut yhteistyöpalaverit varmistavat tiedon kulun meidän ja asiakkaamme välillä. Yhteistyöpalaverien päätavoite on keskustella asiakkaan toiminnan tarpeista ja tuottaa asiakkaan liiketoiminnalle ICT:n ja digitaalisten palveluiden kautta tehokkaampia ratkaisuja.

 

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Tiedotteet ja blogiartikkelit

Panosta IT-toimintojen budjetointiin tänä syksynä

Yrityksissä ensi vuoden budjetointi alkaa olla ajankohtaista ja loppuvuoden suunnitelmiin kuuluu näin myös IT-budjettien tekeminen. Myös Opsec Oy:n asiantuntijoiden toimesta budjetoidaan tällä hetkellä asiakkaiden IT-toimintoja. Monissa yrityksissä IT on toiminnan kannalta erittäin merkittävässä roolissa, joten se näkyy myös budjetoinnissa. IT-toimintoihin kohdistuvat investoinnit ovat myös kasvamassa…

Office 365 -tunnusten kalastelu on lisääntynyt merkittävästi

Viestintävirasto varoittaa, että Office 365 -tunnusten kalastelu on tällä viikolla lisääntynyt merkittävästi, joten Kyberturvallisuuskeskus nosti varoituksen vakavuusluokan kriittiseksi (punainen). Kyberturvallisuuskeskus kehottaa kaikkia Office 365 -tuotteita käyttäviä yrityksiä suojautumaan kalasteluyrityksiltä. Julkaisimme vähän aikaa sitten vinkkejä siitä, kuinka yrityksen Office 365:n sähköpostilejä voi suojata. Käy lukemassa Viisi…

Älä anna tietoturvapoikkeaman yllättää

Tietoturvapoikkeamien hallinta on jäänyt valitettavan monilla organisaatioilla ns. mustaksi aukoksi. Tällaisissa tapauksissa tietoturvapoikkeamien hallintaprosessi ei ole organisaatiolle tuttu tai prosessin hyötyjä ei vielä ymmärretä. Usein tietoturvaan liittyviä hallintaprosesseja ja -ohjeistuksia kehitetään vasta silloin, kun jotain on ehtinyt jo sattua. Poikkeamien havainnointi on oleellinen osa tietoturvaa…

Opsec sosiaalisessa mediassa

[ff id=”1″]